Reserveer je tickets snel en eenvoudig online via onze webshop! Meer info

Veelgestelde vragen over je zwembeurt

Maak je je op voor een spetterende uitstap naar LAGO CLUB Grimbergen Pierebad, maar zit je nog met een paar vragen?
Dan vind je je antwoord in dit overzicht met veelgestelde vragen.
Toch niet gevonden? Neem op onze algemene pagina een kijkje of contacteer ons. 

Reservaties en tickets bestellen via de webshop
Is het nodig om te reserveren of tickets aan te kopen via de webshop?

Ja.
Om zeker te zijn van een plaatsje in het zwembad, raden we je aan om een ticket aan te kopen via de webshop.
Soms zijn er last minute toch nog tickets beschikbaar en kan je aan de kassa een ticket aankopen. 

Ga naar de webshop

Waar kan ik tickets aankopen of reserveren?

Reserveren en tickets aankopen kan enkel via de webshop.
Let op! Reservaties per e-mail, telefoon of social media zijn niet mogelijk.

Ga naar de webshop

Hoe reserveer ik mijn tickets online?

Tickets aankopen voor een bezoek aan een LAGO zwemparadijs doe je eenvoudig en veilig in onze webshop.

  • Kies voor tickets en selecteer het gewenste ticket. 
  • Duid in de kalender je gewenste datum en aankomsttijd aan. 
  • Stel je bezoek samen door de tickets toe te voegen volgens leeftijd en woonplaats. 
  • Het aantal tickets is momenteel beperkt tot 10 personen.

Nieuwe bezoeker? Meld je aan als nieuwe gebruiker en maak een account aan (op naam van een volwassene 16+).

Bestaande bezoeker? Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Je deed reeds aankopen op de webshop van een ander LAGO zwemparadijs of Speelpunt Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord die je hiervoor gebruikt.

Rond je bestelling verder af. Na je betaling ontvang je je e-ticket samen met je reserveringsbewijs in je mailbox. Print ze of bewaar ze bij voorkeur op je smartphone.
TIP! Je kan je QR-code bewaren in een Passbook app of je e-tickets tonen vanaf je gsm-scherm. Je hoeft ze dus niet te printen, zo helpen we samen om water te sparen.

Problemen met inloggen of je bestelling? Contacteer de helpdesk via pierebad@lago.be

 Bekijk de tutorial. 

Ga naar de webshop


Hoe lang op voorhand kan ik tickets via de webshop aankopen?

Je kan tot één maand vooraf tickets voor het subtropisch zwembad en het sportbad aankopen.

Kan ik aan de kassa een ticket aankopen of een reservatie maken?

De capaciteiten zijn momenteel beperkt. Om zeker te zijn van een plaatsje in het zwembad, raden we je aan om een ticket aan te kopen via de webshop.
Soms zijn er last minute toch nog tickets beschikbaar en kan je aan de kassa een ticket aankopen. 

Reserveer nu je tickets via de webshop

Hoe lang mag ik in het zwembad blijven?

Een bezoek aan het sportbad is gelimiteerd in tijd.
We werken met vaste tijdsloten.

  • Sportbad: max. 1,5 (te rekenen vanaf de begintijd van het gekozen tijdslot)

Opgelet: je selecteert een tijdslot in de webshop. Tijdslot = tijd van aankomst (bv. 14u00 - 14u30).
Vanaf het begin van je tijdslot gaat je zwemtijd in (bv. 14u00 - 18u00)

TIP: kom je later toe dan je tijdslot? Dan krijg je nog steeds toegang tot het zwembad. Je verloren tijd zal wel afgetrokken van je totale zwemtijd.
(bv. tijdslot 14u00 - 14u30, toegekomen om 15u00 --> je mag zwemmen van 15u00 - 18u00)

Ik kan niet meer dan 10 tickets bestellen. Hoe komt dit?

Momenteel zijn het aantal tickets per aankoop op de webshop beperkt tot 10. Voor een groepsreservatie kan je telefonisch contact opnemen.

Er zijn geen tijdsloten meer vrij. Wanneer zijn er nieuwe beschikbaar?

Elke woensdagavond worden er nieuwe tijdsloten beschikbaar gesteld op onze webshop

Ga naar de webshop

Moet ik een account aanmaken om te kunnen reserveren?

Ja, om een ticket aan te kopen of een zwembeurt te reserveren dien je eerst een account aan te maken.
Vanaf 16 jaar kan je een persoonlijk gebruikersprofiel aanmaken.

Maak gratis een account aan

  • Heb je ooit al aankopen gedaan via een webshop van de andere LAGO zwemparadijzen of Speelpunt?
    Je kan dezelfde account gebruiken om je aan te melden.
  • Kocht je ooit een beurtenkaart of familiepas?
    Klik dan op wachtwoord vergeten en vul je e-mailadres in. Volg dan de richtlijnen in de e-mail die je ontvangt.
    Ontvang je geen e-mail? Neem dan contact via e-mail naar pierebad@lago.be en vermeld je naam, voornaam, postcode en geboortedatum. Onze klantendienst brengt je account in orde zodat je een bestelling kan plaatsen op onze webshop.
Vanaf welke leeftijd kan ik een account aanmaken?
  • Je kan een account aanmaken vanaf 16 jaar. Ben je jonger? Vraag aan één van je ouders om een persoonlijke login aan te maken en de tickets voor je te bestellen. Bij kinderen jonger dan 10 jaar moet er altijd één volwassene 18+ meezwemmen.
Het lukt me niet om een account aan te maken op de webshop.

Krijg je een melding dat je account reeds zou bestaan? 
We controleren bij het aanmaken van een account of je gegevens al bestaan in onze database. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer je bij ons in het verleden een beurtenkaart of familiepas hebt aangekocht. Stuur een e-mail naar pierebad@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.
Let op! Ben je jonger dan 16 jaar? In dit geval kan je zelf geen account aanmaken en vraag je aan je ouders om een ticket te bestellen. Bij kinderen jonger dan 10 jaar moet er altijd één volwassene 18+ meezwemmen.

Ik krijg een melding dat mijn account reeds bestaat. Wat nu?

We controleren bij het aanmaken van een account of je gegevens al bestaan in onze database. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer je bij ons in het verleden een beurtenkaart of familiepas hebt aangekocht. Stuur een e-mail naar pierebad@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.

Het zou ook kunnen dat je al een account aangemaakt hebt op onze webshop of op de webshop van LAGO zwemparadijzen  of Speelpunt onze indoor speeltuin in Zwevegem.
Klik in dit geval op wachtwoord vergeten’.
Krijg je geen e-mail toe? In dit geval zijn je gegevens vermoedelijk al in onze database maar beschikken we niet over je e-mailadres. Stuur een e-mail naar pierebad@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.

Kocht je ooit een beurtenkaart of familiepas?

Klik dan op wachtwoord vergeten en vul je e-mailadres in. Volg dan de richtlijnen in de e-mail die je ontvangt.
Ontvang je geen e-mail? Neem dan contact via e-mail naar pierebad@lago.be en vermeld je naam, voornaam, postcode en geboortedatum. Onze klantendienst brengt je account in orde zodat je een bestelling kan plaatsen op onze webshop.

Ik heb problemen met mijn login, bestelling of betaling via de webshop. Wat nu?

Kijk eerst even of je je antwoord kan terugvinden in onze FAQ’s.
Kon je het toch niet vinden? Onze medewerkers helpen je graag verder tijdens de kantooruren:

Onze medewerkers doen hun uiterste best om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Hou rekening met een responstijd van 1 à 3 dagen. Dank je wel voor je begrip.

Let op! Reservaties zijn niet mogelijk via e-mail, telefoon of social media.

Enkele tips: 

  • Om in alle comfort je tickets te bestellen, doe je dit best via je laptop of computer, niet met je smartphone.
  • Gebruik bij voorkeur Google Chrome als webbrowser en geen Internet Explorer.
Wachtwoord vergeten werkt niet.

Controleer eerst even of je e-mailadres correct ingegeven werd.

Check ook zeker of er per ongeluk geen spatie achter je e-mailadres staat.

Probeerde je eerst om een nieuwe gebruiker aan te maken en kreeg je een melding dat je account al bestaat, waarna je op wachtwoord vergeten klikte? Vermoedelijk krijg je geen e-mail toe omdat we niet over je e-mailadres beschikken. We controleren bij het aanmaken van een account of je gegevens al in onze database aanwezig zijn. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer je bij ons in het verleden een beurtenkaart of familiepas hebt aangekocht. Stuur een e-mail naar pierebad@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.

Het zou ook kunnen dat je al een account aangemaakt hebt op onze webshop of op de webshop van een ander LAGO zwemparadijs of Speelpunt, onze indoor speeltuin in Zwevegem.
Klik in dit geval op wachtwoord vergeten’.
Krijg je geen e-mail toe? In dit geval zijn je gegevens vermoedelijk al in onze database maar beschikken we niet over je e-mailadres. Stuur een e-mail naar pierebad@lago.bemet je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.

Welke browsers worden ondersteund?

Verouderde browsers zoals Internet Explorer worden niet ondersteund. Gebruik bij voorkeur Google Chrome als webbrowser.

Je kan reserveren via je gsm, computer of tablet. Wil je in alle comfort je tickets aankopen? Dan doe je dit best via je computer.

Merk je toch iets dat niet goed functioneert? Laat het ons via pierebad@lago.be weten dan kunnen we onze webshop optimaliseren om je surfervaring te verbeteren.

Hoe verloopt de betaling via de webshop? En welke betaalmiddelen kan ik gebruiken?

De betaling verloopt veilig via onze betaalpartner EnvisoPay. Je kan online betalen met Bancontact, Payconiq, credit card en iDEAL.

We zijn trotse houder van het Green Key label. Dankzij dit internationaal duurzaamheidslabel kan je je zwembadbezoek, abonnement of familiepas betalen met ecocheques. In de webshop is het niet mogelijk om je zwembeurt te betalen met ecocheques, maar in het ticketoverzicht van het subtropisch zwembad kan je wel kiezen voor ‘Reservatie met Sodexo-ecocheques’. Geef het aantal reservaties op en betaal je tickets of familiepas op de dag van je zwembeurt met je ecocheques. Hiervoor wordt geen service fee aangerekend. Let op! Enkel ecocheques van Sodexo kunnen momenteel verwerkt worden.

Ik ontvang geen e-tickets in mijn mailbox.

Check eerst of de e-tickets niet in je SPAM of ongewenste e-mail beland zijn. Het kan ook voorvallen dat de betaling via je bank wat op zich laat wachten. Ontvang je na 15 minuten nog geen e-mail met bevestiging van je aankoop, neem dan contact op via pierebad@lago.be. 

TIP: via je account (in de webshop) kan je je e-tickets ook terugvinden. Log in, klik bovenaan op Mijn account - Historiek en overzichten - E-tickets.

Kan ik een beurtenkaart of familiepas aankopen via de webshop?

Nee, dit is niet mogelijk. Maar je kan wel al een gratis reservatie maken met familiepas of beurtenkaart in de webshop.
Op de dag van je bezoek breng je je identiteitskaart mee om je beurtenkaart of familiepas te kunnen aankopen. De betaling gebeurt aan de kassa. Je beurten worden onmiddellijk afgewaardeerd van je nieuwe kaart.

LET OP! Je aangekochte familiepas kan je enkel gebruiken bij LAGO CLUB Grimbergen. Voor andere LAGO zwembaden dien je een andere familiepas te kopen.

Ik heb een beurtenkaart, familiepas of abonnement. Moet ik ook reserveren?

Om het je zo comfortabel mogelijk te maken blijven, werken we met reservaties via de webshop. Zo ben je zeker van je plaatsje in het zwembad en kan je zorgeloos genieten van een ontspannen moment.

Er staan geen beurten meer op mijn beurtenkaart of familiepas. Kan ik nog reserveren via de webshop?

Geen probleem, je kan alvast een gratis reservatie met familiepas of beurtenkaart maken op de webshop.
Vraag op de dag van je bezoek aan de kassa om je beurtenkaart of familiepas te verlengen.
*Je familiepas is enkel te gebruiken in LAGO CLUB Grimbergen

Kan ik mijn beurtenkaart of familiepas online verlengen?

Nee, maar we werken eraan om dit mogelijk te maken via de webshop.
Momenteel kan je nog steeds je beurtenkaart of familiepas aan de kassa verlengen. Ook al heb je geen beurten meer op je kaart, je kan nog steeds reserveren met een familiepas of beurtenkaart op de webshop.
Je vraagt op de dag van je bezoek aan de kassa om je familiepas of beurtenkaart te verlengen.
*Je familiepas is enkel te gebruiken in LAGO CLUB Grimbergen

Kan ik mijn zwembeurt annuleren?
  • Voor de aankoop van toegangstickets op datum beschik je niet over een herroepingsrecht. Lees er alles over in de algemene voorwaarden.
  • Je kan je tickets niet annuleren, maar je kan ze tot 24 uur voor je geplande zwembeurt verplaatsen via je persoonlijk profiel in de webshop. Lees hier alles over het verplaatsen van je tickets.
    Let op! Verplaatsingen via messenger of andere kanalen zijn niet geldig.
Herroepingsrecht
  • Let op! Voor de aankoop van toegangstickets op datum beschik je niet over een herroepingsrecht. Lees er alles over in de algemene voorwaarden.
Kan ik mijn zwembeurt verplaatsen?

Tot 24 uur voor je zwembeurt kan je zelf je reservatie of ticket verplaatsen naar een later tijdstip via de webshop. Lees hier alles over het verplaatsen van je tickets.

Let op! Verplaatsingen via messenger of andere kanalen zijn niet geldig.

Ik kan mijn zwembeurt niet meer verplaatsen via mijn profiel.

Volg stap voor stap hoe je je tickets of reservatie kan verplaatsen.
Tot 24 uur voor je geplande zwembeurt kan je je tickets of reservatie zelf verplaatsen via je persoonlijk profiel op de webshop.
Check dus zeker of deze termijn nog niet verstreken is. Ondervind je toch nog problemen, neem dan contact op met onze klantendienst via pierebad@lago.be

Verplaats je zwembeurt 

Er zijn geen tijdsloten meer beschikbaar waardoor ik mijn ticket niet meer kan verplaatsen.

Neem zo snel mogelijk contact op met het onthaal via +32 2 882 38 00 om je zwembeurt te annuleren.
Je zwemticket wordt terugbetaald in 'LAGO money', je online geldbeugel in de webshop. Je kan dit bedrag spenderen aan alle artikels in de webshops van alle LAGO zwempardijzen
Het saldo van je LAGO money is onbeperkt geldig in tijd en kan altijd opgevolgd worden in je profiel op de webshop.


Hoe verplaats ik mijn tickets?

Ben ik mijn beurt kwijt wanneer ik niet kom zwemmen?

Ja, je beurtenkaart of familiepas wordt automatisch afgewaardeerd. Tickets worden niet terugbetaald. Tot 24 uur voor je zwembeurt kan je je zwembeurt zelf nog verplaatsen via je webshopaccount. Lees hier alles over het verplaatsen van je tickets.

Let op! Annuleringen en verplaatsingen via mail, messenger of andere kanalen zijn niet geldig.

Wat is LAGO money?

Wanneer je een zwembeurt geannuleerd hebt, krijg je een terugbetaling in LAGO money, je online geldbeugel in de webshop. Je kan dit bedrag spenderen aan alle artikels in de webshops van alle LAGO zwempardijzen.
Je kan het ook gebruiken in het zwemparadijs op het zwemmersterras om je bestelling af te rekenen. In het Rest-eau-café wordt dit ook aanvaard als betaalmiddel. Het saldo van je LAGO money is onbeperkt geldig in tijd en kan je altijd raadplegen op je online profiel.

Wat is een voucher?

Een voucher bevat een code van 16 cijfers waarmee je een gratis ticket kan aankopen op onze webshop. Er zijn vouchers specifiek voor volwassenen en vouchers specifiek voor kinderen. Om ze in te ruilen doe je een aankoop in de webshop en vul je de code in het overzicht van je winkelmandje in bij ‘Code korting, voucher, cadeaubon’. Klik op toepassen en zie je korting verschijnen in het overzicht van je betaling.

Heb je meerdere tickets aangeduid? Dan krijg je een extra veld te zien waarin je een extra code kan invullen wanneer je over meerdere vouchercodes beschikt. Ondervind je problemen bij je bestelling met een vouchercode? Neem contact op via pierebad@lago.be

Ik heb een voucher ontvangen. Hoe kan ik deze inruilen op de webshop?

Ga naar de webshop, klik op ‘Tickets’, kies de datum en de gewenste aankomsttijd, selecteer vervolgens je tickets volgens woonplaats en leeftijd. Voeg ze toe aan je winkelmandje en klik op doorgaan. In het overzicht van je winkelmandje kan je je vouchercode bestaande uit 16 cijfers invullen bij ‘Code korting, voucher, cadeaubon’. Klik op toepassen en zie je korting verschijnen in het overzicht van je betaling.
Heb je meerdere tickets aangeduid? Dan krijg je een extra veld te zien waarin je een extra code kan invullen wanneer je over meerdere vouchercodes beschikt. Ondervind je problemen bij je bestelling met een vouchercode? Neem contact op via pierebad@lago.be.

Hoe kan ik mijn kortingscode gebruiken op de webshop?

Ga naar de webshop, klik op ‘Tickets’, kies de datum en de gewenste aankomsttijd, selecteer vervolgens je tickets volgens woonplaats en leeftijd. Voeg ze toe aan je winkelmandje en klik op doorgaan. In het overzicht van je winkelmandje kan je je kortingscode invullen bij ‘Code korting, voucher, cadeaubon’. Klik op toepassen en zie je korting verschijnen in het overzicht van je betaling. Ondervind je problemen bij je bestelling met een vouchercode? Neem contact op via pierebad@lago.be.

Hoe verkrijg ik een kortingscode?

Hou onze facebookpagina en instagrampagina zeker in de gaten. Regelmatig verschijnen er nieuwe promoties en kan je een kortingscode te pakken krijgen.

Worden ecocheques aanvaard op de webshop?

We zijn trotse houder van het Green Key label. Dankzij dit internationaal duurzaamheidslabel kan je je zwembadbezoek, abonnement of familiepas betalen met ecocheques. In de webshop is het niet mogelijk om je zwembeurt te betalen met ecocheques, maar in het ticketoverzicht van het subtropisch zwembad kan je wel kiezen voor ‘Reservatie met Pluxee-ecocheques’. Geef het aantal reservaties op en betaal je tickets of familiepas op de dag van je zwembeurt met je ecocheques. Hiervoor wordt geen service fee aangerekend. Let op! Enkel ecocheques van Pluxee kunnen momenteel verwerkt worden.

Ik heb een LAGO-cadeaubon gekregen. Hoe kan ik deze inwisselen op de webshop?

Ga naar de webshop, klik op ‘Tickets’, kies de datum en de gewenste aankomsttijd, selecteer vervolgens je tickets volgens woonplaats en leeftijd. Voeg ze toe aan je winkelmandje en klik op doorgaan. In het overzicht van je winkelmandje kan je je code van je cadeaubon bestaande uit 18 karakters invullen bij ‘Code korting, voucher, cadeaubon’. Klik op toepassen en zie je korting verschijnen in het overzicht van je betaling.
Ondervind je problemen bij je bestelling met een kortingscode? Neem contact op via pierebad@lago.be.

Ik ben lid van Gezinsbond. Kan ik punten sparen of met mij punten betalen in de webshop?

Nee, maar je kan wel een gratis reservatie maken voor het subtropisch zwembad en je tickets of meerbeurtenkaarten laten afrekenen aan de kassa op de dag van je bezoek. Je kan er betalen met je gespaarde punten in schijven van 5 euro en je spaart 10% van het aankoopbedrag op je Gezinsbond-lidkaart.

Hoe ga je te werk?

  • Surf naar de webshop en kies voor het subtropisch zwembad.
  • Selecteer je gewenst bezoekmoment.
  • Vul het aantal personen in naast 'Reservatie met Gezinsbond-lidkaart'.
  • Je hoeft je lidkaartnummer nergens te vermelden.
  • Toon aan de kassa je lidkaart van Gezinsbond samen met je e-tickets, bij voorkeur op je gsm.
  • Je betaalt aan de kassa met je punten in schijven van 5 euro en je spaart 10% van het aankoopbedrag in punten op je lidkaart.

Je ledenvoordeel is enkel geldig op aankopen van tickets, familiepassen en beurtenkaarten voor het subtropisch zwembad of herladen van meerbeurtenkaarten voor het subtropisch zwembad. Niet geldig voor het sportbad, verjaardagsfeestjes, zwemlessen en andere activiteiten of producten. 

Mijn zwembeurt reserveren

Alle info over je ledenvoordeel bij LAGO zwemparadijzen vind je op de website van Gezinsbond.

Bereikbaarheid klantendienst
Ik heb een vraag. Wanneer en hoe kan ik de klantendienst bereiken?

Kijk eerst even of je je antwoord kan terugvinden in onze FAQ’s.
Kon je het toch niet vinden? Onze medewerkers helpen je graag verder tijdens de kantooruren:

Onze medewerkers doen hun uiterste best om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Hou rekening met een responstijd van 1 à 3 dagen. Dank je wel voor je begrip.

Let op! Reservaties zijn niet mogelijk via e-mail, telefoon of social media.

Ik heb een mailtje gestuurd maar krijg geen antwoord. / Ik probeer te bellen maar krijg geen gehoor.

Onze onthaalmedewerkers krijgen heel wat vragen binnen. Zij doen hun uiterste best om alle telefoons en e-mails zo snel mogelijk te beantwoorden.
Hou rekening met een responstijd van 1 à 3 dagen. Dank je wel voor je begrip.

Heb je een klacht of een opmerking?
  • Was je niet tevreden over je bezoek? Alvast onze excuses voor je onaangename ervaring.
    We hechten veel belang aan de feedback van onze klanten. Dank je wel om je klacht door te geven via het klachtenplatform. Dit geeft ons de mogelijkheid om de kwaliteit van onze dienstverlening en ons aanbod te verbeteren.
    We behandelen je feedback zo snel mogelijk.

Mijn klacht melden 

  • Voor buitengerechtelijke geschillenbeslechting kan je bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr 
Bereikbaarheid
Routebeschrijving

Met de wagen
Om met de wagen naar LAGO CLUB Grimbergen Pierebad te komen neem je afslag 7 op de Brusselse Ring. Via de Sint-Annalaan, richting Strombeek centrum. Hier dien je de afslag te nemen naar de Ringlaan, waar het zwembad en de parking zich bevinden. Onze parking is volledig gratis, maar de parkeerplaatsen zijn beperkt! Je kan ook vrij parkeren op wandelafstand van het zwembad (zie parking grote winkellaan).

Rijd je elektrisch en wil je graag jouw wagen laden? Op de parking net naast het zwembad staan twee laadpunten.

Routebeschrijving

Parkeerplaatsen in de buurt:

Met de fiets
Achteraan de parking die zich rechts van het Pierebad bevindt, kan je jouw fiets achterlaten in de fietsenstalling

Met de bus
Er is een bushalte op nog geen 100 meter van het zwembad. Volgende bussen stoppen hier:
231 Kapelle-op-den-Bos - Brussel
232 Grimbergen Verbrande Brug - Brussel

Openingsuren
Wat zijn de openingsuren tijdens feestdagen?

Op feestdagen is het complex open van 10u00 tot 18u00. De kassa’s sluiten één uur vroeger.

Wat zijn de vaste sluitingsdagen?

We zijn gesloten op deze data: 1 januari, 24 december, 25 december & 31 december.

Faciliteiten
Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

o Kassa inkom en zomerbar: cash, Bancontact, Payconiq Credit card, cadeaubonnen, LAGO money (geldbeugel in je online account).

o Aan de inkomkassa aanvaarden we ook:

§ Edenred sport- en cultuurcheques (enkel papieren versie)

§ Sodexo sport- en cultuurcheques (papieren versie en via de Sodexo4You-app)

§ Sodexo ecocheques (elektronisch)

o Kiosk: bankcontact en credit card

o Webshop: Bancontact, Payconiq, Credit card, cadeaubonnen, LAGO-vouchers en LAGO money (geldbeugel in je online account). Opm! In de webshop is het niet mogelijk om je zwembeurt te betalen met ecocheques, maar in het ticketoverzicht van het subtropisch zwembad kan je wel kiezen voor ‘Reservatie met Sodexo-ecocheques’. Geef het aantal reservaties op en betaal je tickets of familiepas op de dag van je zwembeurt met je ecocheques. Hiervoor wordt geen service fee aangerekend

*Edenred/Sodexo-uitsluitend aan het onthaal

Is jullie parking betalend?

Nee, onze parking is volledig gratis. LET OP! Parkeerplaatsen op de parking zijn beperkt! 

Je kan ook vrij parkeren op wandelafstand van het zwembad.

Wordt de luchtkwaliteit gemeten?
  • CO²-meters
    In het centrum werden meerdere CO²-meters geplaatst. Hiermee wordt de luchtkwaliteit voortdurend gemeten voor de veiligheid én gezondheid van de bezoekers.
    TIP: doe zelf de test en meet de waarden tijdens je bezoek. Je kan de waarden raadplegen door op de knop te druk.
  • Voldoende ventilatie en extra hygiëne in alle zones
    Alle LAGO zwembaden zijn uitgerust met de recentste technieken luchtgroepen. Er wordt gewerkt met maximale buitenluchtventilatie. Zo geniet je binnen ook van de verse buitenlucht. Het poetspersoneel zorgt voor netheid en hygiëne in de kleedkamers zodat deze veilig gebruikt kunnen worden.  
Regels en voorschriften
Kan ik binnengaan in het recreatieve gedeelte om mijn kinderen te zien?

Als je bij je kinderen wilt zijn, dien je badkledij te dragen en een entreebewijs te betalen.

Intern reglement zwemparadijs

Het intern reglement van het zwemparadijs kan je hier terugvinden.

Wat zijn de zwemkledijvoorschriften?

Welke kleding draag je in de zwembadzone? (Dit geldt ook voor begeleiders van groepen en kinderfeestjes.)

  • Aanspannende zwembroek of losse zwemshort tot boven de knie, zonder zakken of ritsen
  • Badpak of bikini
  • Swimsuit (tot boven de elleboog en boven de knie)

Let op! Enkel kleding vervaardigd in zwembadstof is toegelaten.

Een badmuts is aanbevolen, maar niet verplicht. Lange haren moeten in een staart.

Niet toegelaten:

  • Lange mouwen en lange broek
  • Losse kledij
  • Onderbroek (ook niet onder de zwemkledij)
  • String
  • Alle kleding die niet uit zwembadstof vervaardigd zijn.

Kledingvoorschriften LAGO zwembad

Mogen mijn kinderen alleen komen zwemmen?

Kinderen jonger dan 10 jaar dienen vergezeld en onder toezicht van minstens 1 volwassene (+ 18 jaar) te zijn.

Algemene voorwaarden
Wat zijn de algemene voorwaarden?

Hier vind je de algemene voorwaarden terug.

Kinderen
Vanaf welke leeftijd worden kinderen toegelaten?

Kinderen jonger dan 6 maanden moeten nog eventjes wachten op een zwembeurt, zij worden omwille van veiligheidsredenen nog niet toegelaten in het zwemparadijs.

Mijn kinderen kunnen zwemmen, mogen zij alleen binnen?

Kinderen vanaf 10 jaar mogen alleen binnen.
Kinderen onder de 10 jaar moeten begeleid worden door een volwassene. 

Klachten?
Heb je een opmerking of klacht?
  • Was je niet tevreden over je bezoek? Alvast onze excuses voor je onaangename ervaring.
    We hechten veel belang aan de feedback van onze klanten.  Gelieve je klacht door te geven via het klachtenportaal. Dit geeft ons de mogelijkheid om de kwaliteit van onze dienstverlening en ons aanbod te verbeteren.
    We behandelen deze zo snel mogelijk.

Klachtenplatform

  • Voor buitengerechtelijke geschillenbeslechting kan je bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr 

Veelgestelde vragen over je fitnessbeurt

LAGO CLUB membership
Algemene voorwaarden club

De algemene voorwaarden van de club kan je hier raadplegen.

Wat kost een fitnessabonnement?

We bieden één all-in jaarformule aan met onbeperkt toegang tot het volledig aanbod van LAGO CLUB Grimbergen Pierebad.

Een LAGO CLUB MEMBERSHIP GOLD 12 maand kost € 69,90 per maand of € 59,90 per maand voor studenten en 65+.
Een LAGO CLUB MEMBERSHIP 3 maand kost €84,90 per maand of €74,90 per maand voor studenten en 65+.

Je hebt onbeperkt toegang tot:

  • Fitness
  • BIOCIRCUIT
  • Groepslessen
  • Aquasportlessen
  • LAGO CLUB app
  • Recreatiebad
  • Sportbad
  • Wellness
  • Padelterreinen (tijdens weekend en op dalmomenten)

Ben je nieuw? Dan vragen wij een eenmalige instapkost van 79,00 euro.
Bovendien geniet je exclusief als LAGO CLUB member van 10% korting op onze padel tijdens piekuren.

Vraag nu je gratis kennismakingspas aan!

Voor hoelang kan ik mijn formule bevriezen?

Ben je genoodzaakt om je formule te bevriezen, dan kun je dit 1 maand per jaar doen. Je hebt de keuze tussen 1x een hele maand of 2x 2 weken (en dus niet per week). Neem contact op met fitness.grimbergen@lago.be.
Let op! Een bevriezing moet ten laatste aangevraagd worden op de laatste donderdag van de maand voorafgaand aan de bevriezing. Indien dit later gebeurt, kan de bevriezingen niet tijdig worden doorgevoerd en zal de aanvraag afgekeurd worden.

Openingsuren
Wat zijn de openingsuren van de LAGO CLUB fitness?

De LAGO CLUB fitness heeft volgende openingsuren:

  • Maandag - vrijdag: 7u - 22u
  • Zaterdag: 8u - 18u
  • Zondag: 8u - 18u
Groepslessen
Voor wie zijn de groepslessen toegankelijk?

De groepslessen zijn enkel toegankelijk voor LAGO CLUB leden. Ze kunnen momenteel niet geboekt worden door niet-clubleden.

Veelgestelde vragen over WaiWai

Algemeen
Hoelang duurt een lessenreeks?

Elke lessenreeks heeft 10 lessen verspreid over 10 weken. Tijdens de schoolvakanties gaan er geen reguliere zwemlessen door. Ook zijn er rustmomenten voorzien voor onze lesgevers. Bekijk het schema via onze website of in de bevestigingsmail die je krijgt na inschrijving.

Hoeveel kost een 10-lessenreeks?

De prijs bedraagt 159 euro voor 10 lessen.

Hoeveel 10-lessenreeksen zijn er per jaar?

Elk schooljaar organiseren wij 3 lessenreeksen van elk 10 lessen. De eerste loopt van september tot december, de tweede van januari tot april en de derde van april tot juni.

Waar staan het uurrooster en de kalender?

Het uurrooster en de kalender kan terugvinden op deze pagina.

Wat als ik of mijn kind een les moet missen?

Enkel in geval van ziekte kan een les ingehaald worden. Lessen die gemist worden voor een andere reden (bijvoorbeeld vakantie of verjaardagen) zijn verloren. In alle andere bijzondere gevallen zal ons management hierover beslissen.

Bij voorkeur wordt de les ingehaald door mee te doen met een andere groep van hetzelfde niveau. Lukt dit niet, kan de gemiste les ook terugbetaald worden op de geldbeugel van uw LAGO-account. De geldbeugel is onbeperkt geldig en kan worden gebruikt in al onze LAGO-zwemparadijzen voor tickets, kampjes, zwemlessen en meer.

Als jouw kind ziek is voor langer dan 2 lesweken, kan je het doktersattest doorsturen naar waiwai.grimbergen@lago.be . Wij bekijken op welk moment je de gemiste lessen kan inhalen. Let op: Het ziekteattest moet binnen 1 week na ziekmelding bij ons binnen zijn.

Mijn kindje mag van groep veranderen, wat nu?

Onze lesgever heeft je een briefje gegeven ("Verschuif formulier WaiWai") om het niveau van jou of jouw kind aan te passen. Dit formulier lever je na de les direct in bij ons onthaal zodat we de verplaatsing meteen met jou kunnen bekijken.

Kan ik ergens naar de les kijken?

Ja, dit kan op de overloop van ons zwembad. We vragen je om de aandacht van het kind niet af te leiden zodat het kind gefocust blijft op de les. Kijken naar de les in het zwembad zelf, is niet toegestaan.

Inschrijven
Wanneer beginnen de inschrijvingen voor de volgende lessenreeks?

De inschrijvingen starten wanneer alle lessen van de huidige lessenreeks zijn afgelopen. Kinderen die op dat moment les volgen, krijgen na de 10de les een diploma waarop aangeduid staat in welke groep ze de volgende lessenreeks mogen deelnemen. Pas wanneer alle lessen afgelopen zijn en iedereen zijn diploma ontvangen heeft, gaan de inschrijvingen open op de webshop.

Ik wil mijn kind voor de eerste keer inschrijven, maar ik weet niet welk niveau ik moet kiezen.

Via deze link kan je een test doen om het juiste niveau te helpen achterhalen.
De eerst paar lessen worden alle kinderen geëvalueerd door onze lesgevers en kunnen ze nog van groepje veranderen indien ze niet juist zitten.

Hoe kan ik mijzelf of mijn kind inschrijven voor een 10-lessenreeks?

Inschrijven voor zwemlessen kan enkel via onze webshop.
Wil je meer informatie over hoe je moet boeken? Via deze link kan je een stappenplan terugvinden dat jou helpt bij het boeken van jouw zwemles.

Krijg ik voorrang bij het inschrijven als mijn kind al les volgt bij WaiWai?

Ja, kinderen die al les volgen bij ons krijgen 3 dagen voorrang om opnieuw in te schrijven voor een nieuwe lessenreeks. Na de drie eerste dagen gaan de inschrijvingen open voor iedereen.

Wat kan ik doen als de enige lessen die ik kan volzet zijn?

Je mag hiervoor een mailtje sturen naar waiwai.grimbergen@lago.be . Zo kunnen we jou contacteren als er iemand annuleert of als we extra lessen toevoegen.

Ik wil mijn kind uitschrijven, wat moet ik doen?

Je mag hiervoor een mailtje sturen naar waiwai.grimbergen@lago.be .
Indien de lessenreeks nog niet gestart is, zijn we genoodzaakt 40 euro administratieve en verwerkingskosten aan te rekenen.
Indien de lessen reeds gestart zijn, wordt er geen terugbetaling voorzien. Bij afgifte van een ziektebrief, kan hier een uitzondering op gemaakt worden.

Indien het advies van de lesgever komt om door te stromen, worden de resterende lessen terugbetaald.

Elke vorm van eventuele terugbetaling wordt op de LAGO-geldbeugel geplaatst.

Babyzwemmen
Vanaf welke leeftijd mag mijn baby deelnemen?

Heerlijk! Een momentje samen met je baby in het warme water! Bij WaiWai ontdekt je baby al vanaf 9 maanden samen met jou de wondere onderwaterwereld in de warme lagune.

Mag ik samen met mijn partner afwisselen?

De toegang van de lessen is samen met één (groot)ouder. Er mag zeker afgewisseld worden, maar er mag telkens één volwassene deelnemen aan de lessen samen met het kind.

Zwemlessen kinderen
Mag ik mijn kindje helpen met omkleden?

Ja, je mag jouw kindje helpen met omkleden. De lesgever komt de kinderen halen in de kleedkamer er brengt hen na afloop van de les ook weer terug naar de kleedkamers. Zorg dat je tijdig terug bent in de kleedkamer. Hier volgt ook een korte feedback van de lesgever.
De groepjes waarbij ouders mee mogen zwemmen, verzamelen zich in het zwembad. Dit zijn: kikkervisjes, kwalletjes, zeesterretjes, goudvisjes en eendjes.

Welke extra voordelen zijn er voor WaiWai-zwemmers?
  • Je kind volgt les in een veilige en leuke zwemomgeving met ervaren lesgevers.
  • Je kind heeft gedurende de looptijd van de lessenreeks gratis toegang tot het zwemparadijs van LAGO CLUB Grimbergen Pierebad. Niet geldig in vakantieperiodes.
Hoeveel deelnemers zijn er in een lessengroep?

De lessenreeks gaat door vanaf 3 inschrijvingen.
Naar gelang de moeilijkheidsgraad van de lessen zijn er tussen de 6 en 8 deelnemers per kleerkracht voorzien.

Hoe lang duurt een les?

De lesduur varieert naar gelang het type les.

  • 30 min : zeesterretjes t.e.m. waterschildpad
  • 45 min: vanaf dolfijn
Welke leerlijn volgt WaiWai?

De groepsindeling volgt de leerlijn van Netwerk Lokaal Sportbeleid (voorheen ISB), meer info kan je vinden op fredbrevet.be . De leerlijn is gekend over heel Vlaanderen en wordt ook toegepast in het onderwijs. Bij WaiWai gaan we een stap verder. Er worden aanvullende doelstellingen toegevoegd aan de voorgestelde leerlijn waardoor je kind over een bredere basis zal beschikken en sneller de doelstellingen van de hogere groepen zal behalen.

Zwemlessen volwassenen
Hoe lang duurt een les?

Alle lessen voor volwassenen duren 45 minuten. Wil je daarna zelfstandig nog wat verder oefenen? Dan kan je langer gebruik maken van het zwembad.

Met hoeveel volg ik les?

Voor start to swim is er een maximum van 10 deelnemers per les.
Voor start to crawl zijn er maximaal 8 deelnemers per groep.
Voor conditiezwemmen zijn er 7 plaatsen per les.

Zijn er zwemlessen voor volwassenen?

Ja, wij bieden 3 niveaus aan voor volwassenen.
Start to swim. Dit is voor personen die nog niet kunnen zwemmen.
Start to crawl. Dit is voor zwemmers die al kunnen zwemmen en graag crawl willen leren of hun techniek verbeteren.
Conditiezwemmen. Kan jij al behoorlijk zwemmen en wil je graag aan jouw uithouding werken? Dan is deze lessenreeks voor jou.

Waar vinden de lessen plaats?

Start to swim gaat door in het instructiebad.
Start to crawl gaat door in ons sportbad, maar voor techniek kan er soms ook in het instructiebad geoefend worden.
Conditiezwemmen gaat door in het sportbad.

Kampjes en Snelcursussen
Worden er ook zwemlessen georganiseerd tijdens de vakanties?

Jazeker! We hebben snelcursussen van 5 dagen tijdens de vakanties. Meer info kan je op deze pagina terugvinden.
Daarnaast hebben we ook nog vakantiekampjes. Meer info kan je op deze pagina terugvinden.