Ontvang nu je gratis kennismakingspas in je LAGO CLUB fitness! Meer info

Goed voorbereid op skivakantie dankzij de pre ski workouts!

Fitness

Plan jij binnenkort een uitstapje naar de bergen? Sta je al te popelen om te shinen in je skipak? Kan je niet wachten om dag in dag uit het beste van jezelf te geven op de piste? LAGO CLUB stoomt je fysiek helemaal klaar voor je sneeuwvakantie! 

Mentaal ben je al helemaal ready en aan het aftellen naar je skivakantie, fysiek is dan weer een ander verhaal. Dankzij onze pre ski workouts bereid je je optimaal voor en voorkom je blessures! 

Small ski group training

Elk LAGO CLUB centrum organiseert zo’n 3 à 4 sessies per week van telkens 15 of 30 minuten. Deze trainingen zijn in kleine groepjes, ideaal voor de coach om iedereen persoonlijk te begeleiden en ideaal voor de leden om op hun eigen tempo te werken aan die ski body. Snel en efficiënt trainen in een groep, tof! Ook voor wie al kennis heeft gemaakt met de sport of last had van blessures, zijn de pre ski workouts waardevol. Onder begeleiding van de coach maak je je zwakke punten opnieuw sterker. Vraag raad aan onze coaches om eventuele zwakke punten of vorige blessures aan te pakken.

Leden kunnen gratis deelnemen aangezien de pre ski workouts inbegrepen zijn in hun abonnement. De workouts kunnen als het ware perfect aansluiten op hun training. Geen drempel om hier aan mee te doen, dus! Onze coaches adviseren om 4 à 6 weken op voorhand te starten.  

Een goede voorbereiding is het halve werk

Je lichaam is nu gewend aan de doordeweekse routine. Af en toe wat sporten, met de fiets naar het werk, maar daar blijft het bij. Wanneer je op skireis vertrekt, kom je in een heel ander ritme terecht. Elke dag intensief sporten doet wat met je lichaam! Het is daarom belangrijk dat je je lichaam voorbereidt op die beweging. We werken aan je spiergroepen die je normaal gezien niet/weinig gebruikt en beperken zo de spierstijfheid tot een minimum.

Skiën is een blessuregevoelige sport. Door de pre ski workouts mee te doen, bereid je je lichaam optimaal voor op de impact bij onverwachte bewegingen en minimaliseer je zo de kans op blessures. Plots uitwijken, stoppen, vallen, … we got your back! 

Geen stress!

Deelnemen aan de lessen is niet enkel fysiek voordelig, ook mentaal ben je helemaal voorbereid. Dankzij de pre ski workouts kom je niet voor verrassingen te staan. Helemaal zelfzeker en comfortabel op de piste… Zalig, toch? Laat die sneeuw maar komen! Leden kunnen zich gemakkelijk inschrijven via de app. Kies zelf wanneer je de les volgt, maar begin er zeker op tijd aan. Vroeg begonnen, is half gewonnen!


Andere artikels

Hoe haal ik een realistisch beweegdoel?

10 000 stappen per dag, elke dag 30 minuten bewegen, elke ochtend starten met yoga, … Het zijn allemaal mooie voornemens. Maar zijn ze ook haalbaar? In deze blog gaan we samen op zoek naar het stellen van realistische beweegdoelen op jouw maat.

Lees meer

Zo voorkom jij blessures tijdens het lopen

Niets leuker dan buiten lopen in het heerlijke herfstweertje. Maar helaas zijn loopblessures niets nieuw. Je kent het wel... Je hebt in geen jaren meer gelopen en besluit om weer 5 km te lopen. Vol goede moed en (misschien iets te) enthousiast start je aan je trainingen en nog geen maand later heb je een blessure. Om ervoor te zorgen dat lopen leuk en pijnvrij blijft, hebben we enkele tips voor jou.

Lees meer