FAQ

Maak je je op voor een workout of zwembeurt in LAGO CLUB Zwevegem Fit., maar zit je nog met een paar vragen?
Dan vind je je antwoord in dit overzicht met veelgestelde vragen. Toch niet gevonden? Contacteer ons. 

Reservaties en tickets bestellen via de webshop
Is het nog steeds nodig om te reserveren of tickets aan te kopen via de webshop?

Ja. Om zeker te zijn van een plaatsje in het zwembad, raden we je aan om een ticket aan te kopen via de webshop. Soms zijn er last minute toch nog tickets beschikbaar en kan je aan de kassa een ticket aankopen. Hiervoor betaal je per ticket € 1,00 extra.

Waar kan ik tickets aankopen of reserveren?

Reserveren en tickets aankopen kan enkel via de webshop. 
Let op! Reservaties per e-mail, telefoon of social media zijn niet mogelijk.
Ga naar de webshop.


Hoe reserveer ik mijn tickets online?

Tickets aankopen voor een bezoek aan een LAGO zwemparadijs doe je eenvoudig en veilig in onze webshopKies voor tickets en selecteer het gewenste ticket. Duid in de kalender je gewenste datum en aankomsttijd aan. Stel je bezoek samen door de tickets toe te voegen volgens leeftijd en woonplaats. Het aantal tickets is momenteel beperkt tot 10 personen.

Nieuwe bezoeker? Meld je aan als nieuwe gebruiker en maak een account aan (op naam van een volwassene 16+).

Bestaande bezoeker? Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Je deed reeds aankopen op de webshop van een ander LAGO zwemparadijs of Speelpunt Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord die je hiervoor gebruikt.

Rond je bestelling verder af. Na je betaling ontvang je je e-ticket samen met je reserveringsbewijs in je mailbox. Print ze of bewaar ze bij voorkeur op je smartphone.
TIP! Je kan je QR-code bewaren in een Passbook app of je e-tickets tonen vanaf je gsm-scherm. Je hoeft ze dus niet te printen, zo helpen we samen om water te sparen.

Problemen met inloggen of je bestelling? Contacteer de helpdesk via fitpunt@lago.be

Bekijk de tutorial.
https://youtu.be/rFJA9EOtRGA

Kan ik aan de kassa een ticket aankopen of een reservatie maken?

De capaciteiten zijn momenteel beperkt. Om zeker te zijn van een plaatsje in het zwembad, raden we je aan om een ticket aan te kopen via de webshop. Soms zijn er last minute toch nog tickets beschikbaar en kan je aan de kassa een ticket aankopen. Hiervoor betaal je per ticket € 1,00 extra.

Ik kan niet meer dan 10 tickets bestellen. Hoe komt dit?

Momenteel zijn het aantal tickets per aankoop beperkt tot 10 omwille van COVID-19-maatregelen.

Er zijn geen tijdsloten meer vrij. Wanneer zijn er nieuwe beschikbaar?

Elke woensdagavond worden er nieuwe tijdsloten beschikbaar gesteld op onze webshop.

Moet ik een account aanmaken om te kunnen reserveren?

Ja, om een ticket aan te kopen of een zwembeurt te reserveren dien je eerst een account aan te maken.
Vanaf 16 jaar kan je een persoonlijk gebruikersprofiel aanmaken.

Maak gratis een account aan

  • Heb je ooit al aankopen gedaan via een webshop van de andere LAGO zwemparadijzen of Speelpunt?
    Je kan dezelfde account gebruiken om je aan te melden.
  • Kocht je ooit een beurtenkaart of familiepas?
    Klik dan op wachtwoord vergeten en vul je e-mailadres in. Volg dan de richtlijnen in de e-mail die je ontvangt.
    Ontvang je geen e-mail? Neem dan contact via e-mail naar fitpunt@lago.be en vermeld je naam, voornaam, postcode en geboortedatum. Onze klantendienst brengt je account in orde zodat je een bestelling kan plaatsen op onze webshop.
Vanaf welke leeftijd kan ik een account aanmaken?

Je kan een account aanmaken vanaf 16 jaar. Ben je jonger? Vraag aan één van je ouders om een persoonlijke login aan te maken en de tickets voor je te bestellen. Bij kinderen jonger dan 10 jaar moet er altijd één volwassene 18+ meezwemmen.

Het lukt me niet om een account aan te maken op de webshop.

Krijg je een melding dat je account reeds zou bestaan? 
We controleren bij het aanmaken van een account of je gegevens al bestaan in onze database. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer je bij ons in het verleden een beurtenkaart of familiepas hebt aangekocht. Stuur een email naar fitpunt@lago.be  met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.
Let op! Ben je jonger dan 16 jaar? In dit geval kan je zelf geen account aanmaken en vraag je aan je ouders om een ticket te bestellen. Bij kinderen jonger dan 10 jaar moet er altijd één volwassene 18+ meezwemmen.

Ik krijg een melding dat mijn account al bestaat. Wat nu?

We controleren bij het aanmaken van een account of je gegevens al bestaan in onze database. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer je bij ons in het verleden een beurtenkaart of familiepas hebt aangekocht. Stuur een email naar fitpunt@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.

Het zou ook kunnen dat je al een account aangemaakt hebt op onze webshop of op de webshop van een LAGO zwemparadijzen of Speelpunt ? onze indoor speeltuin in Zwevegem.
Klik in dit geval op ‘wachtwoord vergeten’.
Krijg je geen e-mail toe? In dit geval zijn je gegevens vermoedelijk al in onze database maar beschikken we niet over je e-mailadres. Stuur een email naar fitpunt@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.

Kocht je ooit een beurtenkaart of familiepas?

Klik dan op wachtwoord vergeten en vul je e-mailadres in. Volg dan de richtlijnen in de e-mail die je ontvangt.
Ontvang je geen e-mail? Neem dan contact via e-mail naar fitpunt@lago.be en vermeld je naam, voornaam, postcode en geboortedatum. Onze klantendienst brengt je account in orde zodat je een bestelling kan plaatsen op onze webshop.

Ik heb problemen met mijn login, bestelling of betaling via de webshop. Wat nu?

Ik heb problemen met mijn login, bestelling of betaling via de webshop. Wat nu?

Kijk eerst even of je je antwoord kan terugvinden in onze FAQ’s. Kon je het toch niet vinden? Onze medewerkers helpen je graag verder tijdens de kantooruren:
- E-mail: fitpunt@lago.be
- Telefoon: tel:056289580
- Social media: stel je vraag via Facebook Messenger. 
Onze medewerkers doen hun uiterste best om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Hou rekening met een responstijd van 1 à 3 dagen. Dank je wel voor je begrip.
Let op! Reservaties zijn niet mogelijk via e-mail, telefoon of social media.

Enkele tips: 
- Om in alle comfort je tickets te bestellen, doe je dit best via je laptop of computer, niet met je smartphone.
- Gebruik bij voorkeur Google Chrome als webbrowser en geen Internet Explorer.

Wachtwoord vergeten werkt niet.

Controleer eerst even of je e-mailadres correct ingegeven werd.

Check ook zeker of er per ongeluk geen spatie achter je e-mailadres staat.

Probeerde je eerst om een nieuwe gebruiker aan te maken en kreeg je een melding dat je account al bestaat, waarna je op wachtwoord vergeten klikte? Vermoedelijk krijg je geen e-mail toe omdat we niet over je e-mailadres beschikken. We controleren bij het aanmaken van een account of je gegevens al in onze database aanwezig zijn. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer je bij ons in het verleden een beurtenkaart of familiepas hebt aangekocht. Stuur een email naar fitpunt@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.

Het zou ook kunnen dat je al een account aangemaakt hebt op onze webshop of op de webshop van een ander LAGO zwemparadijs of Speelpunt, onze indoor speeltuin in Zwevegem.
Klik in dit geval op ‘wachtwoord vergeten’.
Krijg je geen e-mail toe? In dit geval zijn je gegevens vermoedelijk al in onze database maar beschikken we niet over je e-mailadres. Stuur een email naar fitpunt@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.

Hoe lang mag ik in het zwembad blijven?

Een bezoek aan het sportbad of zwemparadijs zal gelimiteerd zijn in tijd.
We werken met vaste tijdsloten.

  • Zwemparadijs: max. 4u (te rekenen vanaf de begintijd van het gekozen tijdslot)
  • Sportbad: max. 1,5 (te rekenen vanaf de begintijd van het gekozen tijdslot)

Opgelet: je selecteert een tijdslot in de webshop. Tijdslot = tijd van aankomst (bv. 14u00 - 14u30).
Vanaf het begin van je tijdslot gaat je zwemtijd in (bv. 14u00 - 18u00)

TIP: kom je later toe dan je tijdslot? Dan krijg je nog steeds toegang tot het zwembad. Je verloren tijd zal wel afgetrokken van je totale zwemtijd.
(bv. tijdslot 14u00 - 14u30, toegekomen om 15u00 --> je mag zwemmen van 15u00 - 18u00)

Er zijn geen tijdsloten meer beschikbaar waardoor ik mijn ticket niet meer kan verplaatsen.

Neem zo snel mogelijk contact op met het onthaal via 056 28 95 80 om je zwembeurt te annuleren.
Je zwemticket wordt terugbetaald in 'LAGO money', je online geldbeugel in de webshop. Je kan dit bedrag spenderen aan alle artikels in de webshops van alle LAGO zwemparadijzen
Het saldo van je LAGO money is onbeperkt geldig in tijd en kan altijd opgevolgd worden in je profiel op de webshop.


Ben ik mijn beurt kwijt wanneer ik niet kom zwemmen?

Ja, je beurtenkaart of familiepas wordt automatisch afgewaardeerd. Tickets worden niet terugbetaald. Je kan je tot 24 uur voor je zwembeurt deze zelf nog verplaatsen via je webshopaccount. Annuleringen en verplaatsingen in minder dan 24 u voor je zwembeurt zijn enkel aanvaardbaar in geval van ziekte of overmacht en kunnen alleen telefonisch via het algemeen nummer van het zwembad: 056 28 95 80

Let op! Annuleringen en verplaatsingen via mail, messenger of andere kanalen zijn niet geldig.

Hoe verloopt de betaling via de webshop? En welke betaalmiddelen kan ik gebruiken?

De betaling verloopt veilig via onze betaalpartner EnvisoPay. Je kan online betalen met Payconiq, Bancontact, credit card en iDEAL.

Ik ontvang geen e-tickets in mijn mailbox?

Check eerst of de e-tickets niet in je SPAM of ongewenste e-mail beland zijn. Het kan ook voorvallen dat de betaling via je bank wat op zich laat wachten. Ontvang je na 15 minuten nog geen e-mail met bevestiging van je aankoop, neem dan contact op via fitpunt@lago.be. 

TIP: via je account (in de webshop) kan je je e-tickets ook terugvinden. Log in, klik bovenaan op Mijn account - Historiek en overzichten - E-tickets.

Kan ik een beurtenkaart of familiepas aankopen via de webshop?

Nee, dit is niet mogelijk. Maar je kan wel al een gratis reservatie maken met familiepas of beurtenkaart in de webshop.
Op de dag van je bezoek breng je je identiteitskaart mee om je beurtenkaart of familiepas te kunnen aankopen. De betaling gebeurt aan de kassa. Je beurten worden onmiddellijk afgewaardeerd van je nieuwe kaart.

Ik heb een beurtenkaart, familiepas of abonnement. Moet ik ook reserveren?

De capaciteiten zijn nog steeds beperkt. Om het je zo comfortabel mogelijk te maken blijven we werken met reservaties via de webshop.
Zo ben je zeker van je plaatsje in het zwembad en kan je zorgeloos genieten van een ontspannen moment.

Er staan geen beurten meer op mijn beurtenkaart of familiepas. Kan ik nog reserveren via de webshop?

Geen probleem, je kan alvast een gratis reservatie met familiepas of beurtenkaart maken op de webshop.
Vraag op de dag van je bezoek aan de kassa om je beurtenkaart of familiepas te verlengen.

Herroepingsrecht
  • Let op! Voor de aankoop van toegangstickets op datum beschik je niet over een herroepingsrecht. Lees er alles over in de algemene voorwaarden.
Kan ik mijn beurtenkaart of familiepas online verlengen?

Nee, maar we werken eraan om dit mogelijk te maken via de webshop.
Momenteel kan je nog steeds je beurtenkaart of familiepas aan de kassa verlengen. Ook al heb je geen beurten meer op je kaart, je kan nog steeds reserveren met een familiepas of beurtenkaart op de webshop.
Je vraagt op de dag van je bezoek aan de kassa om je familiepas of beurtenkaart te verlengen.

Hoe verkrijg ik een kortingscode?

Hou onze facebookpagina  en instagrampagina zeker in de gaten. Regelmatig verschijnen er nieuwe promoties en kan je een kortingscode te pakken krijgen.

Wat is een voucher?

Een voucher bevat een code van 16 cijfers waarmee je een gratis ticket kan aankopen op onze webshop. Er zijn vouchers specifiek voor volwassenen en vouchers specifiek voor kinderen. Om ze in te ruilen doe je een aankoop in de webshop en vul je de code in het overzicht van je winkelmandje in bij ‘Code korting, voucher, cadeaubon’. Klik op toepassen en zie je korting verschijnen in het overzicht van je betaling.

Heb je meerdere tickets aangeduid? Dan krijg je een extra veld te zien waarin je een extra code kan invullen wanneer je over meerdere vouchercodes beschikt. Ondervind je problemen bij je bestelling met een vouchercode? Neem contact op via fitpunt@lago.be

Ik heb een voucher ontvangen. Hoe kan ik deze inruilen op de webshop?

Ga naar de webshop, klik op ‘Tickets’, kies de datum en de gewenste aankomsttijd, selecteer vervolgens je tickets volgens woonplaats en leeftijd. Voeg ze toe aan je winkelmandje en klik op doorgaan. In het overzicht van je winkelmandje kan je je vouchercode bestaande uit 16 cijfers invullen bij ‘Code korting, voucher, cadeaubon’. Klik op toepassen en zie je korting verschijnen in het overzicht van je betaling.
Heb je meerdere tickets aangeduid? Dan krijg je een extra veld te zien waarin je een extra code kan invullen wanneer je over meerdere vouchercodes beschikt. Ondervind je problemen bij je bestelling met een vouchercode? Neem contact op via fitpunt@lago. 

Hoe kan ik mijn kortingscode gebruiken op de webshop?

Ga naar de webshop, klik op ‘Tickets’, kies de datum en de gewenste aankomsttijd, selecteer vervolgens je tickets volgens woonplaats en leeftijd. Voeg ze toe aan je winkelmandje en klik op doorgaan. In het overzicht van je winkelmandje kan je je kortingscode invullen bij ‘Code korting, voucher, cadeaubon’. Klik op toepassen en zie je korting verschijnen in het overzicht van je betaling. Ondervind je problemen bij je bestelling met een vouchercode? Neem contact op via fitpunt@lago.be

Bereikbaarheid klantendienst
Bereikbaarheid
Routebeschrijving - met de auto

Komende van de E17 neem je de afslag 3-Kortrijk-Oost naar de N8 richting Zwevegem. Sla na 700 meter linksaf naar de Oudenaardsesteenweg (N8). Neem op de rotonde de tweede afslag en rijd verder op de Oudenaardsesteenweg. Je rijdt de N391 in Zwevegem op, waarna je op de volgende rotonde de 1ste afslag naar de Kortrijkstraat neemt. Na 1,2 km neem je op de rotonde de 2de afslag naar de Bekaertstraat.

Parkeren zonder gebruik van een parkeerschijf kan op volgende parkings:

  • Bekaertstraat (voorkant zwembad): 350 beschikbare plaatsen
  • Kerkhof + Schietstand (achterkant Zwembad): 50-60 beschikbare plaatsen
  • Kantoorpark Gemeentepunt: aanvullende parking indien de andere volzet zijn
Routebeschrijving - met de fiets

Super dat je met de fiets komt! De routebeschrijving voor de fiets is dezelfde als deze voor de auto. Er zijn fietsenstallingen voorzien voor het gebouw.

Routebeschrijving - met de bus

Fijn dat je met de bus richting LAGO CLUB Zwevegem Fit. zou komen! De buslijnen 91, 92, 93 en belbussen 89 en 99 stoppen aan de halte Zwevegem Kerk. Van daaruit is het slechts 5 min wandelen tot aan de site. Vanop het Theophiel Toyeplein vervolg je je weg naar de Deerlijkstraat. Na 130 meter sla je linksaf naar de Bekaertstraat, je dient rechts aan te houden om die straat te blijven volgen, waarna je ons centrum bereikt. 

Meer info over andere lijnen via Stad Zwevegem

Openingsuren en rustige momenten
Hebben jullie een sluitingsdag?

We zijn 7 dagen op 7 geopend! Let wel: we zijn enkele dagen per jaar gesloten. Onze jaarlijkse sluitingsdagen zijn 1 januari, 24 december, 25 december en 31 december.

Wat zijn de openingsuren tijdens feestdagen?

Tijdens feestdagen gelden de openingsuren zoals op zondag. Bekijk de openingsuren hier.

Hoelang mogen we zwemmen?

Er staat geen tijdslimiet op, je kan zolang in het zwembad blijven als je wilt. Je dient wel rekening te houden met het sluitingsuur.

Welke zijn de rustige openingsuren van het zwembadgedeelte?

Faciliteiten
Kan ik bij jullie een cadeaubon kopen?

Ja, je kan bij ons een cadeaubon kopen met een bedrag naar keuze.

Is jullie parking betalend?

Nee, onze parking is volledig gratis.

Regels en voorschriften
Intern reglement

Het intern reglement kan je hier raadplegen.

Een aantal basisregels spreken wellicht voor zich:

  • Niet lopen in de zwembadzones.
  • Elkaar niet duwen.
  • Er geldt in het centrum een algemeen rookverbod.
Zwemkledij

Erg belangrijk is dat iedereen die de zwembadzone betreedt dit enkel in zwemkledij doet. Dit geldt ook voor begeleiders van groepen en kinderfeestjes.

Concreet houdt zwemkledij het volgende in:

Jongens/mannen

  • Zwemshort zowel los als aanspannend (boven de knie, zonder zakken of ritsen).
  • Aanspannende zwembroek.

Meisjes/vrouwen

  • Bikini
  • Badpak


Mag mijn kind alleen komen zwemmen?

Wanneer kinderen jonger dan 10 jaar zich willen komen uitleven in onze zwembaden, dienen ze onder begeleiding van een volwassene (18+) te komen.

Algemene voorwaarden
Algemene voorwaarden

De algemene voorwaarden kan je hier raadplegen.

Groepen
Moet ik reserveren als ik met een groep kom zwemmen?

Als je ons zwembad bezoekt in groep, raden we je aan om te reserveren. Vanaf 15 personen geniet je van een voordelig groepstarief. Bekijk hier hoe je ons kan contacteren.

Kinderen
Vanaf welke leeftijd worden kinderen toegelaten?

Kinderen jonger dan 6 maanden moeten nog eventjes wachten op een zwembeurt, zij worden omwille van veiligheidsredenen nog niet toegelaten in het zwembad.

Mijn kinderen kunnen zwemmen, mogen zij alleen binnen?

Kinderen vanaf 10 jaar mogen alleen binnen.
Kinderen onder de 10 jaar moeten begeleid worden door een volwassene.

Klachten?
Heb je een opmerking of klacht?
  • Was je niet tevreden over je bezoek? Alvast onze excuses voor je onaangename ervaring.
    We hechten veel belang aan de feedback van onze klanten.  Gelieve je klacht door te geven via het klachtenportaal. Dit geeft ons de mogelijkheid om de kwaliteit van onze dienstverlening en ons aanbod te verbeteren.
    We behandelen deze zo snel mogelijk.

Klachtenplatform

  • Voor buitengerechtelijke geschillenbeslechting kan je bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr 

Blijft je vraag onbeantwoord?

Aarzel dan zeker niet contact met ons op te nemen!

Contacteer ons   Onze openingsuren