Het volledige zwembad is open! sportbad, kinderbad, warme lagune, sauna... --> RESERVATIE VERPLICHT! Meer info

FAQ

Updates COVID-19
Is het zwembad open?
  • Ja, alle zones zijn geopend. 
  • Let wel op! 
    • Op voorhand reserveren of tickets aankopen via de webshop is verplicht! 
    • Covid Safe Ticket: verplicht vanaf 16 jaar voor een bezoek aan het subtropisch zwembad en het Rest-eau-café.
      Breng zeker ook je identiteitskaart mee!
    • Mondmaskers: vanaf zaterdag 4/12 geldt de mondmaskerplicht voor alle bezoekers vanaf 6 jaar.
      Een mondmasker is verplicht in alle publieke ruimtes. Wanneer je het Rest-eau-café bezoekt, draag je altijd een mondmasker behalve aan tafel.
      In de fitnesszone draagt je steeds je mondmaskers (bv. in de kleedkamers, tussen de toestellen) behalve tijdens het sporten.
      Kom je naar het zwembad? Dan draag je je mondmasker tot in de kleedkamers.

Openingsuren Webshop

Is de wellnesszone open?
  • Ja, de wellnesszone is open.
    Je kan heerlijk komen genieten in de sauna, hammam of warme lagune.

Webshop

Zijn de kleedkamers of douches toegankelijk in het zwembadgedeelte?
  • Ja, de kleedkamers en douches zijn toegankelijk voor en na je zwembeurt. Gelieve de signalisatie in het zwembad op te volgen.
    Let wel op! In de kleedkamer draag je een mondmasker en beperk je je omkleedtijd.
Is het Rest-eau-café open?
  • Ja, het Rest-eau-café is open. Je hoeft geen reservatie te maken.
  • Let wel op! 
    • Covid Safe Ticket: verplicht vanaf 16 jaar voor een bezoek aan het subtropisch zwembad en het Rest-eau-café.
      Breng zeker ook je identiteitskaart mee!
    • Mondmaskers: vanaf zaterdag 4/12 geldt de mondmaskerplicht voor alle bezoekers vanaf 6 jaar.
      Een mondmasker is verplicht in alle publieke ruimtes. Wanneer je het Rest-eau-café bezoekt, draag je altijd een mondmasker behalve aan tafel.
      In de fitnesszone draagt je steeds je mondmaskers (bv. in de kleedkamers, tussen de toestellen) behalve tijdens het sporten.
      Kom je naar het zwembad? Dan draag je je mondmasker tot in de kleedkamers. 

Openingsuren

Moet ik nog steeds tickets reserveren?
  • Ja, online reserveren blijft verplicht. We werken nog steeds met een beperkte capaciteit maar dankzij de lange openingsuren vind je altijd een moment om de waterpret te beleven!
    • Altijd zeker van je plek 
    • Zicht op de beschikbare momenten en capaciteit
    • Nergens lang aanschuiven 
    • 100% genieten in alle rust

Webshop

Kan ik mijn zwembeurt verplaatsen?
  • Tot 24 uur voor je zwembeurt kan je zelf je reservatie of ticket verplaatsen naar een later tijdstip. Deze verplaatsing is momenteel kosteloos omwille van COVID-19.
    Zijn er geen tijdsloten meer vrij en kan je je zwembeurt niet verplaatsen naar een andere datum? Neem zo snel mogelijk contact op met het onthaal (telefonisch: 056 28 95 80) om je zwembeurt te annuleren.
    Je zwemticket wordt terugbetaald in 'LAGO money', je online geldbeugel in de webshop. Je kan dit bedrag spenderen aan alle artikels in de webshops van LAGO CLUB en alle LAGO zwempardijzen. Het saldo van je LAGO money is onbeperkt geldig in tijd en kan altijd opgevolgd worden in je profiel op de webshop.  
  • Kan ik mijn zwembeurt annuleren? 
    Annuleringen en verplaatsingen in minder dan 24 u voor je zwembeurt zijn enkel aanvaardbaar in geval van ziekte of overmacht en kunnen alleen telefonisch via het algemeen nummer van het zwembad.
    Let op! Annuleringen en verplaatsingen via mail, messenger of andere kanalen zijn niet geldig.  
  • Worden tickets terugbetaald op mijn bankrekening?
    Nee, een terugbetaling gebeurt in LAGO money, je online geldbeugel in de webshop. Hiermee kan je vlot én kosteloos je bezoek op een later tijdstip reserveren via de webshop.
    Wil je toch een terugbetaling op je bankrekening? Dan zal er 20% administratieve kost verrekend worden.
  • Verplaats mijn tickets

Moet ik een mondmasker dragen?
  • Ja, vanaf zaterdag 4/12 geldt de mondmaskerplicht voor alle bezoekers vanaf 6 jaar. 

    Je draagt een mondmasker in alle publieke zones: inkom, toiletten ... tot in de kleedkamers. Hier mag je je mondmasker ruilen voor je zwemkleding. Wanneer je je verplaatst in het Rest-eau-café moet je ook verplicht een mondmasker dragen. Aan tafel mag je het afnemen.

  • In de fitnesszone draagt je steeds je mondmasker (bv. in de kleedkamers, tussen de toestellen) behalve tijdens het sporten.

Heb ik een Covid Safe Ticket nodig voor het zwembad/sportbad?
Ik heb geen Covid Safe Ticket. Wat met mijn abonnement of beurtenkaart voor het zwembad?
  • Neem contact op met onze klantendienst via e-mail naar fitpunt@lago.be om je abonnement of beurtenkaart tijdelijk te bevriezen.
Gaan de zwemlessen weer door?

Zwemlessen voor kinderen -12 jaar worden opnieuw opgenomen. De zwemacademie neemt contact op met alle ouders van kinderen in of leden van de zwemacademie. 
Wil je op de hoogte blijven? Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief omtrent COVID-19 updates of hou de website en social media in de gaten.

Ik heb geen Covid Safe Ticket. Kan ik het verjaardagsfeestje naar een andere datum verplaatsen?
  • Sorry, het is niet mogelijk om je verjaardagsfeestje naar een andere datum te verplaatsen. Vraag aan andere begeleiders (18+) die wel een Covid Safe Ticket hebben om voor je in te springen.
Ik heb geen Covid Safe Ticket. Wat gebeurt er met mijn beurtenkaart voor aquasportlessen?
  • Neem contact op met onze klantendienst via e-mail naar fitpunt@lago.be om je beurtenkaart te bevriezen.
Kan ik een verjaardagsfeestje reserveren?

    • Ja, je kan een verjaardagsfeestje reserveren via de webshop.
      Lees voor je reserveert alle info door zodat je feestje veilig en zorgeloos verloopt.
    • Let wel op! 
      • Vanaf 16 jaar is het verplicht om je Covid Safe Ticket samen met je identiteitskaart te tonen aan de kassa.
      • Vanaf zaterdag 4/12 geldt de mondmaskerplicht voor alle bezoekers vanaf 6 jaar in alle publieke zones. In het zwembad zelf draag je geen mondmasker.
  • Ontdek alles over jouw verjaardagsfeestje

Kan ik met een groep (+10 personen) komen zwemmen?
  • Voorlopig kan je enkel online reserveren voor max. 10 personen.
    Heb je een groepsaanvraag? Neem contact op via het onthaal:
    Telefoon: 056 28 95 80 
    E-mail: fitpunt@lago.be 
  • Onze directie bekijkt graag wat mogelijk is.
    Geef bij je aanvraag zeker de datum (met tijdstip) en aantal personen (mét aantal begeleiders) door. We helpen je graag verder.
Wordt de luchtkwaliteit gemeten?
  • CO²-meters
  • In het centrum werden voor de heropening meerder CO²-meters geplaatst. Hierdoor wordt de luchtkwaliteit voortdurend gemeten voor de veiligheid én gezondheid van de bezoekers.
    TIP: doe zelf de test en meet de waarden tijdens je bezoek. Je kan de waarden raadplegen door op de knop te druk.
  • Voldoende ventilatie en extra hygiëne in alle zones
    Alle LAGO zwembaden zijn uitgerust met de recentste technieken luchtgroepen. Er wordt gewerkt met maximale buitenlucht ventilatie. Zo geniet je binnen ook van de verse buitenlucht. Het poetspersoneel zorgt voor netheid en hygiëne in de kleedkamers zodat deze veilig gebruikt kunnen worden.  
Ik heb een mailtje gestuurd maar krijg geen antwoord. / Ik probeer te bellen maar krijg geen gehoor.

Onze onthaalmedewerkers krijgen door de heropening van het sportbad heel wat vragenZij doen hun uiterste best om alle telefoons en mails zo snel mogelijke te beantwoorden. Gelieve rekening te houden met enige vertraging. Bedankt voor je begrip.   
Wil je op de hoogte blijven van de heropening? Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief omtrent COVID-19 updates of hou de website en social media in de gaten. 

Maak je je op voor een workout of zwembeurt in LAGO CLUB Zwevegem Fit., maar zit je nog met een paar vragen?
Dan vind je je antwoord in dit overzicht met veelgestelde vragen. Toch niet gevonden? Contacteer ons. 

Reservaties en tickets bestellen via de webshop
Ik heb problemen met mijn login, bestelling of betaling via de webshop. Wat nu?

Ik heb problemen met mijn login, bestelling of betaling via de webshop. Wat nu?

Kijk eerst even of je je antwoord kan terugvinden in onze FAQ’s. Kon je het toch niet vinden? Onze medewerkers helpen je graag verder tijdens de kantooruren:
- E-mail: fitpunt@lago.be
- Telefoon: tel:056289580
- Social media: stel je vraag via Facebook Messenger. 
Onze medewerkers doen hun uiterste best om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Hou rekening met een responstijd van 1 à 3 dagen. Dank je wel voor je begrip.
Let op! Reservaties zijn niet mogelijk via e-mail, telefoon of social media.

Enkele tips: 
- Om in alle comfort je tickets te bestellen, doe je dit best via je laptop of computer, niet met je smartphone.
- Gebruik bij voorkeur Google Chrome als webbrowser en geen Internet Explorer.

Waar kan ik tickets aankopen of reserveren?

Reserveren en tickets aankopen kan enkel via de webshop. 
Let op! Reservaties per e-mail, telefoon of social media zijn niet mogelijk.
Ga naar de webshop.


Is het nog steeds nodig om te reserveren of tickets aan te kopen via de webshop?

Ja. Om zeker te zijn van een plaatsje in het zwembad, raden we je aan om een ticket aan te kopen via de webshop. Soms zijn er last minute toch nog tickets beschikbaar en kan je aan de kassa een ticket aankopen. Hiervoor betaal je per ticket € 1,00 extra.

Is het nog steeds nodig om te reserveren of tickets aan te kopen via de webshop?

Ja. Om zeker te zijn van een plaatsje in het zwembad, raden we je aan om een ticket aan te kopen via de webshop. Soms zijn er last minute toch nog tickets beschikbaar en kan je aan de kassa een ticket aankopen. Hiervoor betaal je per ticket € 1,00 extra.

Kan ik aan de kassa een ticket aankopen of een reservatie maken?

De capaciteiten zijn momenteel beperkt. Om zeker te zijn van een plaatsje in het zwembad, raden we je aan om een ticket aan te kopen via de webshop. Soms zijn er last minute toch nog tickets beschikbaar en kan je aan de kassa een ticket aankopen. Hiervoor betaal je per ticket € 1,00 extra.

Hoe reserveer ik mijn tickets online?

Tickets aankopen voor een bezoek aan een LAGO zwemparadijs doe je eenvoudig en veilig in onze webshopKies voor tickets en selecteer het gewenste ticket. Duid in de kalender je gewenste datum en aankomsttijd aan. Stel je bezoek samen door de tickets toe te voegen volgens leeftijd en woonplaats. Het aantal tickets is momenteel beperkt tot 10 personen.

Nieuwe bezoeker? Meld je aan als nieuwe gebruiker en maak een account aan (op naam van een volwassene 16+).

Bestaande bezoeker? Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Je deed reeds aankopen op de webshop van een ander LAGO zwemparadijs of Speelpunt Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord die je hiervoor gebruikt.

Rond je bestelling verder af. Na je betaling ontvang je je e-ticket samen met je reserveringsbewijs in je mailbox. Print ze of bewaar ze bij voorkeur op je smartphone.
TIP! Je kan je QR-code bewaren in een Passbook app of je e-tickets tonen vanaf je gsm-scherm. Je hoeft ze dus niet te printen, zo helpen we samen om water te sparen.

Problemen met inloggen of je bestelling? Contacteer de helpdesk via fitpunt@lago.be

Bekijk de tutorial.
https://youtu.be/rFJA9EOtRGA

Ik kan niet meer dan 10 tickets bestellen. Hoe komt dit?

Momenteel zijn het aantal tickets per aankoop beperkt tot 10 omwille van COVID-19-maatregelen.

Er zijn geen tijdsloten meer vrij. Wanneer zijn er nieuwe beschikbaar?

Elke woensdagavond worden er nieuwe tijdsloten beschikbaar gesteld op onze webshop.

Moet ik een account aanmaken om te kunnen reserveren?

Ja, om een ticket aan te kopen of een zwembeurt te reserveren dien je eerst een account aan te maken. Vanaf 16 jaar kan je een persoonlijk gebruikersprofiel aanmaken.

Heb je ooit al aankopen gedaan via een webshop van de andere LAGO zwemparadijzen of Speelpunt.
Je kan dezelfde account gebruiken om je aan te melden.

Kocht je ooit een beurtenkaart of familiepas?

Klik dan op wachtwoord vergeten en vul je e-mailadres in. Volg dan de richtlijnen in de e-mail die je ontvangt.
Ontvang je geen e-mail? Neem dan contact via e-mail naar fitpunt@lago.be en vermeld je naam, voornaam, postcode en geboortedatum. Onze klantendienst brengt je account in orde zodat je een bestelling kan plaatsen op onze webshop.

Vanaf welke leeftijd kan ik een account aanmaken?

Je kan een account aanmaken vanaf 16 jaar. Ben je jonger? Vraag aan één van je ouders om een persoonlijke login aan te maken en de tickets voor je te bestellen. Bij kinderen jonger dan 10 jaar moet er altijd één volwassene 18+ meezwemmen.

Het lukt me niet om een account aan te maken op de webshop.

Krijg je een melding dat je account reeds zou bestaan? 
We controleren bij het aanmaken van een account of je gegevens al bestaan in onze database. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer je bij ons in het verleden een beurtenkaart of familiepas hebt aangekocht. Stuur een email naar fitpunt@lago.be  met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.
Let op! Ben je jonger dan 16 jaar? In dit geval kan je zelf geen account aanmaken en vraag je aan je ouders om een ticket te bestellen. Bij kinderen jonger dan 10 jaar moet er altijd één volwassene 18+ meezwemmen.

Ik krijg een melding dat mijn account al bestaat. Wat nu?

We controleren bij het aanmaken van een account of je gegevens al bestaan in onze database. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer je bij ons in het verleden een beurtenkaart of familiepas hebt aangekocht. Stuur een email naar fitpunt@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.

Het zou ook kunnen dat je al een account aangemaakt hebt op onze webshop of op de webshop van een LAGO zwemparadijzen of Speelpunt ? onze indoor speeltuin in Zwevegem.
Klik in dit geval op ‘wachtwoord vergeten’.
Krijg je geen e-mail toe? In dit geval zijn je gegevens vermoedelijk al in onze database maar beschikken we niet over je e-mailadres. Stuur een email naar fitpunt@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.

Wachtwoord vergeten werkt niet.

Controleer eerst even of je e-mailadres correct ingegeven werd.

Check ook zeker of er per ongeluk geen spatie achter je e-mailadres staat.

Probeerde je eerst om een nieuwe gebruiker aan te maken en kreeg je een melding dat je account al bestaat, waarna je op wachtwoord vergeten klikte? Vermoedelijk krijg je geen e-mail toe omdat we niet over je e-mailadres beschikken. We controleren bij het aanmaken van een account of je gegevens al in onze database aanwezig zijn. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer je bij ons in het verleden een beurtenkaart of familiepas hebt aangekocht. Stuur een email naar fitpunt@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.

Het zou ook kunnen dat je al een account aangemaakt hebt op onze webshop of op de webshop van een ander LAGO zwemparadijs of Speelpunt, onze indoor speeltuin in Zwevegem.
Klik in dit geval op ‘wachtwoord vergeten’.
Krijg je geen e-mail toe? In dit geval zijn je gegevens vermoedelijk al in onze database maar beschikken we niet over je e-mailadres. Stuur een email naar fitpunt@lago.be met je voornaam, naam, geboortedatum, postcode en e-mail. We brengen je account in orde zodat je kan inloggen op de webshop en je tickets kan reserveren.

Bereikbaarheid klantendienst
Bereikbaarheid
Routebeschrijving - met de auto

Komende van de E17 neem je de afslag 3-Kortrijk-Oost naar de N8 richting Zwevegem. Sla na 700 meter linksaf naar de Oudenaardsesteenweg (N8). Neem op de rotonde de tweede afslag en rijd verder op de Oudenaardsesteenweg. Je rijdt de N391 in Zwevegem op, waarna je op de volgende rotonde de 1ste afslag naar de Kortrijkstraat neemt. Na 1,2 km neem je op de rotonde de 2de afslag naar de Bekaertstraat.

Parkeren zonder gebruik van een parkeerschijf kan op volgende parkings:

  • Bekaertstraat (voorkant zwembad): 350 beschikbare plaatsen
  • Kerkhof + Schietstand (achterkant Zwembad): 50-60 beschikbare plaatsen
  • Kantoorpark Gemeentepunt: aanvullende parking indien de andere volzet zijn
Routebeschrijving - met de fiets

Super dat je met de fiets komt! De routebeschrijving voor de fiets is dezelfde als deze voor de auto. Er zijn fietsenstallingen voorzien voor het gebouw.

Routebeschrijving - met de bus

Fijn dat je met de bus richting LAGO CLUB Zwevegem Fit. zou komen! De buslijnen 91, 92, 93 en belbussen 89 en 99 stoppen aan de halte Zwevegem Kerk. Van daaruit is het slechts 5 min wandelen tot aan de site. Vanop het Theophiel Toyeplein vervolg je je weg naar de Deerlijkstraat. Na 130 meter sla je linksaf naar de Bekaertstraat, je dient rechts aan te houden om die straat te blijven volgen, waarna je ons centrum bereikt. 

Meer info over andere lijnen via Stad Zwevegem

Openingsuren en rustige momenten
Hebben jullie een sluitingsdag?

We zijn 7 dagen op 7 geopend! Let wel: we zijn enkele dagen per jaar gesloten. Onze jaarlijkse sluitingsdagen zijn 1 januari, 24 december, 25 december en 31 december.

Wat zijn de openingsuren tijdens feestdagen?

Tijdens feestdagen gelden de openingsuren zoals op zondag. Bekijk de openingsuren hier.

Hoelang mogen we zwemmen?

Er staat geen tijdslimiet op, je kan zolang in het zwembad blijven als je wilt. Je dient wel rekening te houden met het sluitingsuur.

Welke zijn de rustige openingsuren van het zwembadgedeelte?

Faciliteiten
Kan ik bij jullie een cadeaubon kopen?

Ja, je kan bij ons een cadeaubon kopen met een bedrag naar keuze.

Is jullie parking betalend?

Nee, onze parking is volledig gratis.

Regels en voorschriften
Intern reglement

Het intern reglement kan je hier raadplegen.

Een aantal basisregels spreken wellicht voor zich:

  • Niet lopen in de zwembadzones.
  • Elkaar niet duwen.
  • Er geldt in het centrum een algemeen rookverbod.
Zwemkledij

Erg belangrijk is dat iedereen die de zwembadzone betreedt dit enkel in zwemkledij doet. Dit geldt ook voor begeleiders van groepen en kinderfeestjes.

Concreet houdt zwemkledij het volgende in:

Jongens/mannen

  • Zwemshort zowel los als aanspannend (boven de knie, zonder zakken of ritsen).
  • Aanspannende zwembroek.

Meisjes/vrouwen

  • Bikini
  • Badpak


Mag mijn kind alleen komen zwemmen?

Wanneer kinderen jonger dan 10 jaar zich willen komen uitleven in onze zwembaden, dienen ze onder begeleiding van een volwassene (18+) te komen.

Algemene voorwaarden
Algemene voorwaarden

De algemene voorwaarden kan je hier raadplegen.

Groepen
Moet ik reserveren als ik met een groep kom zwemmen?

Als je ons zwembad bezoekt in groep, raden we je aan om te reserveren. Vanaf 15 personen geniet je van een voordelig groepstarief. Bekijk hier hoe je ons kan contacteren.

Kinderen
Vanaf welke leeftijd worden kinderen toegelaten?

Kinderen jonger dan 3 maanden moeten nog eventjes wachten op een zwembeurt, zij worden omwille van veiligheidsredenen nog niet toegelaten in het zwemparadijs.

Mijn kinderen kunnen zwemmen, mogen zij alleen binnen?

Kinderen vanaf 10 jaar mogen alleen binnen.
Kinderen onder de 10 jaar moeten begeleid worden door een volwassene.

Klachten?
Heb je een opmerking of klacht?
  • Was je niet tevreden over je bezoek? Alvast onze excuses voor je onaangename ervaring.
    We hechten veel belang aan de feedback van onze klanten.  Gelieve je klacht door te geven via het klachtenportaal. Dit geeft ons de mogelijkheid om de kwaliteit van onze dienstverlening en ons aanbod te verbeteren.
    We behandelen deze zo snel mogelijk.

Klachtenplatform

  • Voor buitengerechtelijke geschillenbeslechting kan je bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr 

Blijft je vraag onbeantwoord?

Aarzel dan zeker niet contact met ons op te nemen!

Contacteer ons   Onze openingsuren

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies om goed te functioneren en om je een betere en persoonlijkere gebruikservaring te bieden. Lees meer
Nee, bedankt